lördag, februari 14, 2009

Tell it like it is!

Det pratas mycket om kundvård, CRM och relationsmarknadsföring. Samtidigt fortsätter företag att gömma sig bakom slitna uttryck som kundfokus, spjutspetskompetens och marknadsledande. Smaka på ordet kundlojalitet. Handlar det inte lika mycket om företagets lojalitet mot kunden? Att stå för sina löften. Vad man säger påverkar hur man tänker, vad man gör och hur man uppfattas. Allt annat genomskådas som en lögn.

Den enkla sanningen är att människor väljer de företag vars produkter, tjänster och service de tycker om. Det gäller såväl B2C som B2B för även företag består av ... just det, människor. Sådana som du och jag. Vinnarna på dagens marknad är de företag som är trevliga och ärliga. Sanningen är den dolda resurs som företagen måste leta fram i sin organisation. Kommunikationen är sedan självklar. Tell it like it is ... and we will like you!

Inga kommentarer: